Direct contact Telefoon (0544) 37 11 30
Tekstgrootte
Telefoon

Wat kan ik doen bij een probleem of klacht? (jeugd)

Bij De Lichtenvoorde doen we ons best om te zorgen dat jij je prettig voelt. En dat je altijd goede zorg en ondersteuning krijgt. Toch kan het voorkomen dat je niet tevreden bent. Misschien ben je boos, teleurgesteld of verdrietig. Wij helpen je dan graag. In dit stappenplan lees je wat je kunt doen als je een probleem of klacht hebt.

Praat met de persoon zelf

Heb je een probleem met iemand van De Lichtenvoorde? Praat dan eerst met die persoon zelf. Leg uit wat er aan de hand is en hoe je je voelt. Vaak lukt het om het samen op te lossen.

Praat met je begeleider

Misschien vind je het moeilijk om die persoon aan te spreken. Ga dan naar je begeleider. Die helpt je om het probleem op te lossen.

Praat met de zorgteammanager of de bestuurder

Wil je niet naar je begeleider? Of gaat jouw probleem juist over je begeleider? Dan kun je ook praten met de zorgteammanager, of met de bestuurder van De Lichtenvoorde.

Praat met de vertrouwenspersoon

Ook de vertrouwenspersoon praat graag met jou. De vertrouwenspersoon werkt niet bij De Lichtenvoorde. Dat kan het makkelijker maken om over je probleem of klacht te praten.  

Ga naar de klachtencommissie

Is het probleem nog niet opgelost? Dan kun je naar de klachtencommissie. De mensen van deze commissie werken niet bij De Lichtenvoorde. Zij gaan voor jou in gesprek met de zorgteammanager of bestuurder. De klachtenfunctionaris helpt je om contact op te nemen met de klachtencommissie.

Niet eens met de uitspraak?
Als je het niet eens bent met de uitspraak van de klachtencommissie kun je in sommige gevallen in hoger beroep gaan. Dit betekent dat je jouw klacht aan een hogere instantie voorlegt. De Lichtenvoorde is hiervoor aangesloten bij de onafhankelijke Geschillencommissie. Zij beoordelen je klacht opnieuw en doen een uitspraak. De klachtenfunctionaris kan je hier meer over vertellen.