Direct contact Telefoon (0544) 37 11 30
Tekstgrootte
Telefoon

Wat kan ik doen bij een probleem of klacht? - medewerkers

Het is van belang dat je met plezier naar het werk gaat. Wanneer je echter te maken hebt met ongewenst gedrag is het belangrijk dat je weet dat je hier iets mee kunt doen. De Lichtenvoorde heeft op het gebied van ongewenst gedrag de nodige afspraken o.a. de gedragscode, de klachtenregeling, een externe klachtencommissie. Er is ook een externe vertrouwenspersoon, Ada Hendriks, waarmee je in gesprek kunt gaan wanneer je te maken hebt met ongewenste omgangsvormen.

Wie kan je helpen?
Zit je ergens mee en wil je daar met iemand over praten? Praat er dan eerst over met de betrokken personen. Wil je dit liever niet? Praat dan met je leidinggevende of de bestuurder. Er is ook een speciale externe vertrouwenspersoon. Samen praten jullie erover en zoeken jullie naar een oplossing. Lukt het zo niet? Dan kun je een klacht indienen bij de klachtencommissie.

Vertrouwenspersoon
De vertrouwenspersoon medewerkers is Ada Hendriks. In de bijlage stelt Ada Hendriks zich nogmaals voor en geeft ze aan op welke wijze je haar kunt bereiken indien dat nodig is. Klik hier voor informatie vertrouwenspersoon.

Klachtencommissie

Wanneer je er samen niet uitkomt kun je naar de klachtencommissie gaan. Dit is een commissie met een onafhankelijke voorzitter. Jouw klacht is bij de klachtencommissie in goede handen. Zij behandelen deze zeer vertrouwelijk en houden de klacht geheim. De leden van de commissie mogen met jou en met medewerkers van De Lichtenvoorde praten. De commissie komt met een uitspraak of advies aan De Lichtenvoorde. Jij hoort dan wat De Lichtenvoorde met de uitspraak/het advies doet. In principe zal het management van De Lichtenvoorde de aanbeveling van de klachtencommissie opvolgen. Alle betrokkenen bij de klacht krijgen daarover bericht. Je kunt de klachtencommissie benaderen via:

Secretaris Klachtencommissie
Postbus 169
7130 AD Lichtenvoorde

Hoger beroep
Als je het niet eens bent met de uitspraak van de klachtencommissie kun je in sommige gevallen in hoger beroep gaan. Dit betekent dat je jouw klacht dan aan een hogere instantie voorlegt. De Lichtenvoorde is hiervoor aangesloten bij de onafhankelijke Geschillencommissie Gehandicaptenzorg. Zij beoordelen de klacht opnieuw en doen een uitspraak. De klachtenfunctionaris kan je daarover meer vertellen.